17 Nisan 2023 Pazartesi

BKA Glasgow Seminar & Dan Grading 2023

Merhaba Arkadaşlar

Bir kez daha Glasgow'dan selamlar.

Bu sefer ''Scottish Seminar''ına ben direk olarak katılmadım. Ben ve oğlum bu sefer birlikte türibinlerde annemizi destekledik.

Evet ... bu seferki seminerin katılımcısı eşim oldu. Nihayetinde bu seminer de ilk defa 4.Dan sınavında girmiş oldu. Maalesef Covid-19'un yarattığı o buhranlı günlerin getirdiği ''Her şey duracak'' ve hayatımızdan bir kaç yıl bir şekilde çalınacak kısmı eşimi de etkiledi.

Normalde 3 yıl önce girmesi gerek sınava ancak şimdi girebiliyor. Hem Covid hem de hamilelik sürecinden sonra maalesef böyle bir gecikme yaşamak zorunda kaldı.

Seminere cuma akşamından gidip geceyi Glasgow'da geçirip sabahta uykumuzu alarak seminere gitmeyi tercih ettik. Her ne kadar Glasgow'da konaklama biraz pahalı olsa da sanırım ödenmesi gereken bir bedel diye düşünüyorum.

Neyse ki evimizden Glasgow'daki seminerin yapılacağı spor salonun arası sadece 3 saat 15 dakikacık. Bu yüzden cuma akşamı iş çıkışından sonra yemeğimizi yiyip yavaş yavaş yolumuza çıktık. 

Şanslıyız ki İskoçya'ya gidiş çok rahat ve ferah aynı zamanda da çok keyifli. Seviyorum İskoçya'yı yahu.

BKA bana Jüri panelinde olma görevi verdi. Yahu ... ufaklığa kim bakacak ?!?!?!

BKA iki ayrı sınav alanında iki farklı jüri grubunu görevlendirmiş olması sanırım ileride başarılı olmasını hedefledikleri bir sistemin parçası olsa gerek.

Geçen sene başlatılan ve bu sene de devam eden ''Geleceğin Liderleri'' adını verdiğim bir programı aktif tutuyorlar.

Bugün 5.Dan seviyesinde olan kişilere seminerler de eğitmenlik ve jüri üyeliği gibi konularda aktif görev veriliyor.

Ben cumartesi günü için affımı istediğim için bu seminer de aktif olarak eğitmenlik görevini üstlenemedim. Ancak pazar günü masadaki yerimi aldım.

İlk defa yurtdışında bir ''Ikkyu Sınavında'' resmi olarak görev aldım.

Birleşik Kralıktaki sistemden daha önce bahsetmiştim. Bu ülkede ''Ikkyu'' sınavları ''Ulusal Sınav'' kapsamına girdiği için yalnızca BKA'nin etkinlikleri ile gene BKA'nin görevlendirdiği kişiler jüri olarak görev yapabiliyor. 


Etkinliğin bu ikinci günü sadece sınavlara ayrıldığı için ortamda hemen hemen herkes çok gergin.

Jüri toplantısında verilen brifing ile görevli olduğumuz masalar bizlere söylendi. B masasına geçtiğimiz de ise içimizden kimin Jüri başkanı olmasını istediğimizi sordular. Açıkçası kolay bir soruydu. Her ne kadar hepimiz 5.Dan dahi olsak bile içimizde ilk 6.Dan sınavına girecek kişiyi hepimiz biliyorduk ve aynı anda onu işaret ettik hahahahaha... adilik işte.

Toplamda Ikkyu sınavı için kayıt olmuş olan 36 kişiden 33 adeti sınav alanında hazırdı. Ve bu büyük grup içerisinden her ne kadar ben 6 kişiye olumsuz oy kullanmış olsam da diğer jüri üyeleri sanırım daha farklı düşünmüşler olacak ki sadece 2 kişi Ikkyu sınavından kaldı. 

Kata sınavında ise her halde bi 4 kişiyi daha rahat rahat bırakabilirdik ama tolerans göstermemizi rica ettiler. Neyse dedim içimden zaten daha fazla dikkatimi veremiyorum.

Çünkü benim aklım A masasının önündeki kalabalıktaydı. Sürekli olarak eşime bakıp bakıp duruyorum. Şansımıza Patronum ve eşi bu etkinlikte görev almak istemediler bu yüzden bizim oğlan ile ilgilenmeye gönüllü oldular. Süper bir şanstı gerçekten.

A masası jüri üyeleri

7.Dan Kyoshi Gary O'Donnell

7.Dan Renshi Malcolm Goodwin

6.Dan Renshi John Hepburn

6.Dan Renshi Yun Hong Park

6.Dan Robert Henderson

6.Dan Mohamed Mohatta 



Yukarıdaki sonuçlardan da göreceğiniz gibi geçtiğimiz yıllara oranla bu yıl 4.Dan sınavından geçenlerin sayısı bir hayli fazla. Bence her biri kesinlikle hak etti.

Ama söylemeden edemeyeceğim bir arkadaşa cidden hem çok üzüldüm hem de hayran kaldım. Çünkü kendisi bu sınav ile birlikte toplam 16 defa 4.Dan sınavına giriyor ve maalesef arzu ettiği sonuca ulaşamıyor.

Yanlış bir düşünceye kapılmayın lütfen kendisi aslında iyi bir Kendocu ancak nedense sınavda bir şekilde inanılmaz donuyor. Sınavlardan sonra da mutlaka hocalara gidip geri bildirimler alıyor aslında ama sanırım stres ile başa çıkmakta zorlanıyor. Kendisinin hem azmi hemde öğrenme isteğinden dolayı cidden tebrik ediyorum.

Bu arada yukarıdaki listede fark edeceğiniz üzere 3.Dan grubu yazılı değil. Çünkü sınav için 1 kişi kayıt yaptırdığı halde o da sınava gelmemiş. Garip.

Pazar günü eşim biraz gergin (hahahaha),  2017 de 3.Dan sınavını geçtiğinden beri uygun bir fırsat bulupta 4.Dan sınavına girememişti. Covid etkisi ve hamilelik ile birlikte süreç 6 yılı buldu maalesef.

Eşim de son derece gergin olmasına rağmen biz (ben ve oğlumuz) ona sonuna kadar güveniyoruz. Ve de haklı da çıktık :)

Hem tüm jüri üyelerinden tam not aldığı gibi hem de hiçbir olumsuz not alınmamış kendisi ile ilgili. Bir çok kişi sınavından sonra yanıma gelip bir sürü güzel iltifatta bulundular ve çok mutlu oldum.




 Kendisini bir kez daha buradan tekrar kutlamak istiyorum. 


Glasgow'da gerçekleşen bu etkinlik bizim için hem yorucu hemde keyifli geçti. Evimize mutlu ve de yorgun döndük.  :)

Eşime destek olan bu zamana kadar onunla çalışan ve Kendosunu paylaşan herkese çok çok teşekkür ederim. Sizler sayesinde bu güzel noktaya kadar geldi. Umarım tekrar çalışma fırsatını yakalar ve daha da ileri noktalara başarılarınızı hep birlikte atarsınız.


Sevgi ve Saygılarımla

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

2024 Edinburgh Kendo Seminar - Sakın Kaçırmayın !!!

Merhaba Arkadaşlar, Bilen veya araştıran arkadaşlarımızın severek takip ettiği çok keyifli bir kaç blog'tan biri olan '' Kenshi ...