31 Mart 2024 Pazar

BKA Glasgow Seminar & Dan Grading 2024


Merhaba Arkadaşlar,

Bir başka seminer ve sınav heyecanın yaşandığı etkinlikten yeni geri döndüm.

Glasgow'da gerçekleşen etkinlik son derece enteresan geçti.

Aşağıda adı geçen hocaların bir araya gelmesi ile gerçekten verimli bir seminer oldu diyebilirim.

Seminer Hocaları

Gary O'Donnell 7.Dan Kyoshi (4-5-6.Dan grubu)

Daigo Kazue 7.Dan Renshi (Kadınlar grubu)

Andy Fisher 6.Dan Renshi (1-2-3.Dan grubu)

Young Park 6.Dan Renshi (Ikkyu grubu) 

Ayrıca

Mohamed Mohatta 7.Dan Renshi

Malcom Goodwin 7.Dan Renshi

Gery Kincaid 6.Dan Renshi


Cumartesi günü sabah 11:00 de başlayan seminer 4 farklı gruptan oluştu.

Kadınlar grubu (Daigo Sensei)

Mudan grubu (Park Sensei)

Shodan - Nidan - Sandan grubu (Fisher Sensei)

Yondan - Godan - Rokudan grubu (O'Donnell Sensei)


Bizim grubumuz son derece dinamik bir gruptu. Çalışma şekli ise alışılmışın dışında gerçekleşti. Hali hazırda temel teknikleri bildiğimiz için özellikle bir teknik öğretilmedi. Ancak, bilinen ve belki de ileri seviye sınavlarında özellikle tercih edilen teknikler üzerine bol bol pratik yaptırıldı.

Açıkcası son derece yorucuydu. Uzun bir zamandır böyle terlememiştim. Diğer bir açıdan da bu kadar gerilmemiştim. Netice de grubumuzdan özellikle beklenen nokta bol bol yüksek kalitede ''Seme'' göstermemizdi. 

Her ne kadar kulağa sanki kolaymış gibi gelsede aslında hiçte kolay olmuyor. Karşınızda sizinle çalışan kişiler minimum 4.Dan seviyesinde ve hemen hemen hepsi de genç ve çevik arkadaşlardan oluşuyordu.

Çalışma sonunda özellikle hocalarla Keiko yapabildiğim için çok mutlu oldum. Çok güzel yorumlar ve övgüler alabildiğim için günümün güzel bitmesi beni çok mutlu etti.


Pazar günü ise gene bizim grup için enteresan bir şekilde başladı.

4.Dan'lar kendi içlerinde sınav çalışmaları yaptı. Biz 5.Dan'lar da aynı şekilde bir sonraki seviye için sınav maçları yaptık. Bizim maçlarımızı grup içerisinde bulunan 6.Dan'lar ve 7.Dan hocalar değerlendirdiler ve güzel geri dönüşler yaptılar.    

Bu 2 saatlik bir çalışma sonrasında ''Dan Sınavı'' için hazırlıklar başladı.

Benim de içinde bulunduğum bir grup için özellikle Jüri olacaksınız diye talimat verilmişti önceden ancak son saniye de hiç beklenmeyen veya beklenmemesi tercih edilen bir kaç durum neticesinde ben Shodan sınavı jüriliğinden feragat ettim.

Hali hazırda bana teklif edilen bir sonraki ''Grading Officer'' pozisyonunu daha iyi anlamak ve aklımdaki soruları sormak için Grading masasında şu anki BKA Grading Officer ile oturdum.

Sanırım bu vermiş olduğum en doğru karardı.

Bu arada 3 ayrı sınav alanı hazırlandı.

1.Kyu Masası (3 kişilik jüri)

1.Dan Masası (5 kişilik jüri)

2-3-4.Dan Masası (6 kişilik jüri)

Ikkyu sınav sonucunu tam olarak hatırlayamıyorum. Ama büyük bir geçme oranına sahipti.

Shodan sınavından 19 kişi geçerken 5 kişi kaldı.

Nidan sınavından 9 kişi geçerken 7 kişi kaldı.

Sandan sınavından 1 kişi geçerken 2 kişi kaldı.

Yondan sınavına giren 4 kişi içerisinden 1 kişi Keiko'yu geçip Kata'dan kaldı.


Yoğun ve yorucu geçen bir seminer de böylelikle bitmiş oldu.

Bir sonraki etkinlikte görüşmek üzere :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

2024 Edinburgh Kendo Seminar - Sakın Kaçırmayın !!!

Merhaba Arkadaşlar, Bilen veya araştıran arkadaşlarımızın severek takip ettiği çok keyifli bir kaç blog'tan biri olan '' Kenshi ...