26 Ağustos 2011 Cuma

Nito-ryum

İki Kılıç tekniğne verilen isimdir. Bu disiplin ile resmi olarak tanışmam 2004 yılına denk gelmektedir.
19.Avrupa Kendo Şampiyonası için Macaristan da bulunduğum zaman, "e-bogu" standına giderek sayın Taro Ariga'nın ellerinden "Nito-ryu Video"sunu aldığımda çok sevinmiştim. Büyük bir heyecan ile izleyeceğim günü beklemye koyuldum.

İlk kez izlediğimde büyük hayal kırıklığına uğradığımı itiraf etmeliyim. Çünkü video da Nito-ryu tekniklerini anlatan şahıs Kanada Milli takımının uzun süredir bir üyesi olan sayın Matthew Raymond'un inanılmaz bir biçimde sakin ve basitçe anlatışıydı. Tüm heyecanımı alıp gitmişti biranda .

Kaldı ki, gösterdiği temel tekniklerdeki keskin duruşu ayrı bir üzüntü olmuştu... çünkü benim kollarım onun ki kadar güçlü değildi. Kendo'ya başlayalı 1 yılı biraz geçmişti. Güçlü olduğumu düşünmüştüm onca zaman.

Ancak hocamın sayın İmre Sipahi'nin o dönemdeki sözünü dinleyerek, bu tekniklere shodan sınavını geçene kadar başlamadım.

Esasında Nito-ryu , 2 adet shinai veya 1,5 shinai ile kendo yapabilmenin en keyifli yolu.
Itto-ryu (tek kılıç ; Chudan , Jodan )'ya oranla her iki elinin kordinasyonundan sorumlusun. Ve bence bu sorumluluk gerçekten keyifli :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

2024 Edinburgh Kendo Seminar - Sakın Kaçırmayın !!!

Merhaba Arkadaşlar, Bilen veya araştıran arkadaşlarımızın severek takip ettiği çok keyifli bir kaç blog'tan biri olan '' Kenshi ...