20 Ağustos 2023 Pazar

Tonbo Cup 2023

Merhaba arkadaşlar

Bir başka etkinlikte gene sizlerle birlikteyim. 

Bu defa sizlere bir turnuva deneyimini aktaracağım. 

“Tonbo Cup 2023”

24 takım limitiyle ve 4 ayrı Pool da ve her Pool içerisinde 6 takım ile gerçekleşen turnuvaya bu defa hakem olarak katıldım. 

Manchester Kendo Kulübünün bir organizasyonu olarak yıllardır devam etmesine karşın Covidden ötürü bir süre ara vermek zorunda kaldılar. Tekrar bu turnuvayı hayata geçirmeleri gerçekten güzel oldu. 

Ülkenin hemen hemen her yerinden gelen 72 Kendocu son derece heyecanlı ve enerjik görünüyor. Sabah sabah bende o enerji asla olmuyor. 

Benim de içinde bulunduğum gönüllü hakemlerimizin listesi aşağıdaki gibidir;

Gary O’Donnell Kyoshi 7th Dan (Bucho)

Malcolm Goodwin Renshi 7th Dan 

Kazue Daigo Renshi 7th Dan (GB Koç yardımcısı)

Gerry Kinkaid Renshi 6th Dan (BKA Başkanı)

Andy Fisher Renshi 6th Dan (GB Koçu)

Mark Needham 5th Dan

Miyuki Fisher 5th Dan

Akin Asnaz 5th Dan

Bir 2 kişi görseli olabilir

BKA Başkanımız Kincaid Sensei ve Ben


Biraz da turnuvadan bahsedelim. 

Güzel bir İngiliz yazının sabah saatlerinde Bolton’a ailecek geldik. Eşim her ne kadar çok turnuvaya katılmak istese de maalesef olmadı. Bu yüzden kendisi ve oğlumuz turnuvada bana tezahürat yaparak oyalandılar. ☺️

Turnuvanın programı aşağı yukarı hiçbir sarkma yada aksama yaşanmadan tam olarak aşağıdaki gerçekleşti.

09:00 Kayıt kontrolleri ve Shinai Check

09:40 Açılış seramonisi

10:00 İlk maçların başlama zamanı

12:30 Ara 

13:30 İkinici bölüm başlama saati

18:00 Her şey bitmiş olacak.


Turnava iki ayrı Shiai-jo’da gerçekleştirildi. Her Shiai-jo'ya Hakem üniformalı 1 adet 7.Dan, 1 adet 6.Dan ve 1 adet 5.Dan atandı. Bu kişiler dışında ise maçları olmayan Pool'lar da bulunan 4.Dan ve üzeri Kendocuların da yardımcı olmaları rica edildi.

Bu etkinlikte de nedense abilerimiz gene beni sürekli sorumluluk almam için veya öne çıkarmak için uğraştılar. İşin ilginç yanı ise bunu açık açık söylemekten de çekinmiyor oluşları sanırım.

Yanıma sürekli sporcular arasından Fukishin'ler atadılar ve onlara yardımcı olmamı istediler. Ben kendim ne kadar biliyorum da millete yardım edeyim anlamadım. 

Bu ülkeye geldiğimden beri sanırım toplamda 4 veya 5 adet Nito yapan Kendocu gördüm, ancak hemen hemen hepsi (Turnuvadaki arkadaş hariç) Ne Nito'nun ne olduğunu anlamışlar ne de Kendo'nun ne olduğunu bilmiyorlardı.

Turnuvada yarışan arkadaş gerçekten tertemiz ve Kendo ilkelerine bağlı kalarak mükemmel Nito ile  Kendo göstererek herkesten olumlu not aldı.Sayıları tertemiz, hareketleri açık ve netti. Kendosunda kesinlikle art niyet yoktu ! 

(Art niyetten kasttım, hocamın dediği bir cümleyi tekrarlayarak açıklamak istiyorum. ''Dürüst Kendo Yapmalısın'' ! Kendo kesinlikle defansın bir savaş sanatı değil asla olmadı ve de olmayacakta. Elinizde Shoto var diye bunu sürekli defansif Kendo yapmalıyım diye düşünmemelisiniz. Shoto'nun temel amacı Kamae'nizi orta hatta olduğunu, rakibe baskı yapmayı ve temel teknikleriniz için gerekli hareket bütünlüğünü korumak için kullanmaktır.)

Tüm bu sebeplerden ötürü ilk başta Nito olan arkadaşı görünce korkmadım değil. Netice de yardımcı hakemlerimin tecrübeleri ve seviyeleri ne kadar yeterli olacak diye bir süre düşündüm. Ancak Nito olan Kendocu o kadar net ve temiz sayılar aldı ki hiç bir endişem kalmadı.

Turnuva içerisinde ülkenin her yerinden , farklı seviyelerde ve tecrübelerde Kendocuların olması elbetteki güzel görüntülere neden oldu. Kendo geçmişi bizimkinden 30 yıl daha eski olan ve Kendocu sayısı bizimkinden çok çok daha fazla olan bir ülkenin sporcuları içerisinde gem geçmiş yıllarda hemde yakın zamanda Milli Takım içerisinde görev almış bir çok Kendocu var. Ve bu turnuva da bazılarını izleme fırsatı bulmak son derece keyifliydi.

Kimisi kendi kulüplerinden deneyimsiz ama gelecek vaat eden öğrencilerle takım kurup deneyim kazanırlarken yanlarında olmayı tercih etmişken , kimisi de daha iddaalı ekipler kurma yoluna girmişti.

Her türlü Kendo'ya gönül verenler bu turnuvadan en büyük ödülü alarak ayrıldılar demek kesinlikle çok doğru olur.

KendoStar bir kez daha bir etkinliğe sponsor oldu ve birinci gelen takıma Shinai ile ödüllendirdi. Bu gerçekten mutluluk ve gurur verici açıkçası. 

Turnuvaya KendoStar dışında farklı açılardan destek olan başka kişiler de çok güzel hediyelerle destek oldular.

Bizi de şımartmayı unutmamışlar doğrusu, açıkçası buraya davet edildiğimde hiçbir beklentim olmadan seve seve gönüllü olarak geldim. Çünkü benim inancıma göre geçmişte bana veya diğer tüm Kendocular için aynı şekilde gönüllü olarak bu ve benzeri işlere yardım eden bir çok kişi gibi bende zamanı geldiğinde aynı şekilde yardımcı olmalıyım. Dilerim ki ileride aynı sorumlulukları gelecek nesilden arkadaşlarımız da alırlar. :)

Turnuvanın Sonuçlarını da paylaşmak istiyorum.

1.Takım : Debananas

2.Takım : Manchester - The King

3.Takımlar : Denshinkan ve Manchester - Cry Havoc

Fighting Spirit : Eli Castanon ve Mina Nixon 


Kesinlikle güzel ve keyifli bir etkinlikti, bana bu etkinlikte güvenerek görev veren ve etkinliğin bir parçası olma şansını veren Manchester Kendo Kulübüne çok teşekkür ederim.


Bir başka yazı da görüşmek dileği ile.


Saygılarımla

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

2024 Edinburgh Kendo Seminar - Sakın Kaçırmayın !!!

Merhaba Arkadaşlar, Bilen veya araştıran arkadaşlarımızın severek takip ettiği çok keyifli bir kaç blog'tan biri olan '' Kenshi ...