22 Ağustos 2022 Pazartesi

Migamae ve Kigamae

 Merhaba arkadaşlar 


Özellikle son dönemlerde yaşadığım bir noktayı sizlerle paylaşmak istiyorum. 


İngiltere de geçen neredeyse 4 yıl içerisinde bir çok güzel insanla tanışma fırsatım oldu. Ve buraya geldiğimde 4.Dan (Yondan) seviyesindeydim. Yaklaşık 9 ay sonra da 5.Dan (Godan) sınavımı geçtim. 


Bu noktadan sonra benim için işler biraz da olsa değişti. 

Çünkü ne başarılı (Turnuva) bir kendocuyum ne de güzel bir kendo gösteremediğime inanıyorum. Yaşım da artık ”orta yaş” dedikleri bir döneme denk geldi. Haliyle ne hızlı bir kendo sergileyebiliyorum, ne de uzun soluklu performans isteyen çalışmalardan sonra daha dinç durabiliyorum. Ama gene de yılların verdiği tecrübe ile tüm bunların üstesinden gelebiliyorum. 


Haliyle (bana göre) insanlar yukarıda saydığım sebeplerden ötürü bulunduğum seviyeyi sorguluyorlar diye düşünüyorum. 


Hatta ve hatta bazı 7.Dan (Nanadan) senseilerin yorumlarına şahit olan arkadaşların şaşkınlığı yüzlerinden apaçık okunuyor. Çünkü, belki de ben şanslıyım bu açıdan ama neredeyse tüm çalışma fırsatı bulduğum senseiler çok olumlu yorumlar yapıyorlar ve minik bir kaç detaydan bahsediyorlar sadece. 


Bu durum sonunda da, bahsettiğim kişiler yanıma gelip benden kendileri için tavsiye vermemi rica ediyorlar ( orada o kadar Sensei varken bir de hahahahaha).


Buraya geldiğimden beri birlikte çalışma fırsatı bulduğum bir arkadaşıma geçtiğimiz hafta sonunda minik bir tavsiye verme gerekliliği hissettim artık. 


Çünkü bence (evet bence) kendisi iyi bir 4.Dan ama kişisel yorumum henüz bir 5.Dan değil. 


Bunları söylemek belki bana düşmez ama ahaa söyledim. 


Geçen haftaki çalışmadan sonra tekrar yanıma gelip tavsiye istedi. Açıkçası çokta ısrarcıydı. Ama dojoda hali hazırda Senseiler varken bir şeyler söylemeyi doğru bulmadım. Ama göz ucuyla da salondan çıkana kadar da kendisini takip ettim. Belki bir Sensei bir şey söyler diye. Ama olmadı. 


Neyse , kendisi ile otoparkta  gene karşılaştık ve tekrar bir yorum yapmamı rica etti. 


Biraz düşündüm açıkçası. Ve minik bir tavsiyede bulundum. Tavsiyem basit bir duruş bozukluğuna yönelikti aslında ama altında yatan çok fazla da detay bulunmaktaydı. 


Başlıkta yatan kavramlara yönelik hızlı ve üstünkörü gönderme yaptım. Umarım bunları araştırır !


Şimdi sizlere de ufaktan bahsetmek istiyorum;

“Migamae” (mikamae), aslında Kendo’ya başladığınız ilk gün öğrendiğiniz temel duruşa verilen isimdir. Tamamen fiziksel olmaktadır. Bir çok kendoka (özellikle Kendo’yu ciddiye alan arkadaşlarım) “Migamae” konusuna önem verir ve bunun üzerine düşer. Güzel ve düzgün bir kamae gösterebilmek bence önemli bir nokta. 


Peki “Kigamae” (Kikamae) ne ola ki?!? Japonca terimlere aşina olanlar elbetteki hemen ortaya atılıp “Ki”+”Kamae” işte diyecekler. Hahahahaha….


Evet doğru, peki bunu göstermeyi biliyor musunuz? Yada bunu üstünüze veya kendonuza yerleştirebildiniz mi?


“Kigamae” çok kaba bir anlatım ile “Ruhun vücudu saldırı için tetikte hazır tuttuğu veya rakibin saldırısı öncesinde kişiyi tepki vermeye hazır olduğu durum” şeklinde tarif edebilirim. 


Eminim bir çok kişi hemen “ben istediğim zaman “Debana” teknik yaparken bunu zaten kullanıyorum” diyordur. 

Arkadaşlar mesele “Kigamae”yi bir kaç teknik için ara sıra kullanmak değil. Bunu tüm kendonuza (ve de duruşunuza) kalıcı bir şekilde oturtabilmek. 


Yani, dojoya adımınızı attığınız andan , dojodan ayrılana kadar Kigamae ile birlikte iç içe olmalısınız. 

Bu terim öyle bir üzerinize oturmalı ki, bir daha üzerine düşünmek zorunda kalmamalısınız. 


Sizi daha da ileriye taşıyacağını inandığım bu konuya umarım dikkatinizi biraz da olsa çekmişimdir. 


Bir sonraki konuda tekrar buluşmak dileğiyle 


Saygılarımla


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

2024 Edinburgh Kendo Seminar - Sakın Kaçırmayın !!!

Merhaba Arkadaşlar, Bilen veya araştıran arkadaşlarımızın severek takip ettiği çok keyifli bir kaç blog'tan biri olan '' Kenshi ...