10 Temmuz 2022 Pazar

Grading Clock .... Aman Dikkat !

Merhaba Arkadaşlar,

Bugün Kendo'daki sınavlara ilişkin konuşalım.

Sınavlar ne şekilde işliyor yada hangi seviye sınavında ne bekleniyor gibi şeylerden bahsetmek istemiyorum. Bunları daha önce zaten yeterince konuşmuştuk.

Covid-19 hayatımıza girdiğinden beri çok şey değişti. Bana göre en büyük şaşkınlık yaratan konu, Kendo yada diğer benzeri disiplinlere yıllarını vermiş insanların nasıl yada hangi ruh haliyle bırakabildiklerini hala çözemedim.

Ama bu elbette ki konuya bakışımızı biraz açmak içindi (bir de içimde kalmasın istedim).

Belki yıllarca Türkiye'de kendo yaptığımız ve küçük bir grup olarak kaldığımız için, bazı temel kurallar asla yerine oturmadığı gibi bazı kurallar da gelişi güzel görmezlikten gelindi. Yeter ki insanlar kendo yapmaya devam edebilsin veya ortamda gerginlik , kırgınlık olmasın.

Neden bunları anlatıyorum? Çünkü daha 2 hafta önce öğrendiğim bir konu üzerinde cidden şaşkınlık yaşadım.

Öncelikle belirtmek isterim ki, bahsedeceğim kural Birleşik Krallığa özel bir kural değildir! Aynı kural Japonya'da da uygulanmaktadır. Araştırdım, sordum soruşturdum ve duyunca da şaşırdım. Ama burada neden uygulanıyor dediğim zaman ise , cevap "Çünkü bu bir Japon disiplini ve biz onu ve kurallarını burada takip ediyoruz" oldu.

Kural: Son geçmiş olduğunuz seviye sınavından sonra işleyen "Grading Clock" (Türkçeye çeviremedim) süresince , bağlı bulunduğunuz Dernek/Federasyon'a ödemeniz gereken yıllık aidatı ödemeyi bırakırsanız. "Grading clock" ya hiç başlamaz yada bir sonraki ödemenizi yaptığınız an itibariyle sıfırlanır.

Yani diyelim ki 4.Dan sınavınızı geçtiniz (Tebrikler öncelikle), ama 2 yıl sonrasında bir sebepten (sebebin ne olduğu hiç ama hiç önemli değil) bağlı bulunduğunuz Dernek/Federasyon'a ödemenizi yapmadınız (veya unuttunuz). Büyük geçmiş olsun diyoruz ardından.

Tahmini olarak bu sürece 3 yıl ekleyelim ve içinizden "Ya ben bir sınava gireyim, ne durumdayım bir göreyim" dediniz ama bağlı bulunduğunuz Dernek/Federasyon size "HAHAHAHAA..." kahkahaları atarak güzel bir mail gönderiyor. 

"Sevgili üyemiz, yemiş olduğunuz b.. nedeniyle süreniz sıfırlanmış olup, bir sonraki sınava giriş tarihiniz bugünden itibaren 4 yıl sonra ki ilk sınavda hak sahibi olacaksınız" gibisinden sevimli bir mail gönderecekler.

Bu arada yukarıdaki durumu şahsen yaşamış bir kişiyi daha yeni gördüğüm için buraya yazıyorum.

Bu kuralı Avrupa'daki diğer ülkelerin kaçı uyguluyor inanın bilmiyorum. Çok üşengeç olduğum için de sanırım öyle geniş çağlı araştırıp buraya yazmayı da düşünmüyorum. Ama biliyoruz ki Japonya ve UK bu kuralı uyguluyor. Bu kadarı da bana ve eşime yetiyor :)

Siz siz olun aidatlarınızı düzenli yatırın. 



Saygılarımla

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

2024 Edinburgh Kendo Seminar - Sakın Kaçırmayın !!!

Merhaba Arkadaşlar, Bilen veya araştıran arkadaşlarımızın severek takip ettiği çok keyifli bir kaç blog'tan biri olan '' Kenshi ...