4 Haziran 2022 Cumartesi

Kendo ve Yaşadığımız Bushido Kavramı

 Merhaba Arkadaşlar,

Bu sefer sizlerin kafasını farklı bir biçimde şişirmeyi planlıyorum.

HİHİHİHAAHHAA...


Konunun başlığına bakınca sanki kolay bir konu gibi gelse de maalesef öyle değil.

Şimdiden pişman oldum sanki hahaha


Bir çok kişi gibi bende Kendo'ya başlarken farklı farklı sebeplerden oluşan ve kendime göre mantıklı bulduğum nedenlerden ötürü dojoya geldim.

Hayatımın içerisinde bir disiplin ve ömrüm yettiği sürece de sporun içerisinde kalmak istemiştim. Basit ve mantıklıydı. Tabi en başlarda bunu söyleyebilmek mümkündü, sonradan dananın kuyruğu bambaşka bir şekilde ortaya çıkıyor.


Peki kendini ne şekilde gösteriyor bizlere ? Herkes bunu almalı mı? ..... gibi gibi bir sürü soru türetebilirim ama üşeniyorum.

"Bushido" ile başlayalım konumuza , "Bushi" yani "Savaşçı" ve "Do" yani "yol/disiplin" kelimelerinin bir araya gelmesi ile oluşan ve tüm savaş disiplinlerinin içerisinde yer alan ve "Savaşçı" adını verdiğimiz şahsın öz disiplininden tutun da, ahlak ve bu disiplin içerisindeki uzun yolculuğa verilen basit isimdir. Gerçi ben bunu bu kadar basit anlatamadım !

Kendo'ya bağlayalım hemen, "Kılıç yolu" adıyla bildiğimiz bu disiplin daha önceki yazılarımda belki birden çok defa anlattığım üzere farklı farklı kademelere sahiptir.

Geriye dönüp okumaya üşenenler için : ilk üç Dan seviyesi öğretmeninizi sorgusuz takip etmenizi içerir. 4. ve 5. Dan seviyelerinde tüm temel ve ileri teknikleri akıcı kullanabildiğinizi ve zihinsel olgunluğunuzu kanıtlarsınız. 6. ve 7.Dan seviyelerinde ise tüm geçmiş deneyimlerinizin bedeninizde doğru ve örnek oluşturabilecek kadar eğitebildiğinizi ve bu bilgileri öğretebileceğiniz zihinde olduğunuza dair bir kanıttır diyelim ( diyelim diyorum, çünkü ben henüz bu seviyelere gelemedim ve hala kendimi bu yolda eğitmeye ve öğrenmeye adadığım için yanlış bir bilgi vermek istemiyorum)

Kendo'da bir zaman sonunda (hadi buna 1.Dan diyelim) , temel bilgilerin ilk safhasını bildiğinizi ispat ediyorsunuz. Ve genel olarak ilk eğitim her zaman "Rei-ho" ile başlamaktadır. Bu sizin "Bushido" adına attığınız ilk somut adımdır aslında. Çünkü rakibinize ve kendinize saygı göstermeye başlamış olduğunuz gibi savaşçının ahlakını da kabul etmeye başladığınızı gösteriyorsunuz.


Peki bizler ahlaklı ve disiplinli olmaya mecbur muyuz? Modern Kendo'nun yapıldığı günümüzde bir çok kişi arasında bu soru defalarca soruluyor yada sorulması için uygun ortam bekleniyor.

Bana göre kendinize Kendocu diyebilmek istiyorsanız eğer cevabım mutlaka ki "Evet" olacaktır.

Günümüzde aklımıza gelen bir çok soruyu internete sorup öğrenebiliyoruz belki ama hala bazı bilgiler için sevgi, saygı ve daha da önemlisi ahlaki değerlerin gösterilmesi gerekiyor. Bu ne demek ?

Bu şu demek kardeşim, ister dojonda senseine saygını göster, ister senpailerine saygını göster ve kohailerine sevgini ve bilgilerini aktar ve çok canın istiyorsa herkese şirin görün ve sadece kendin için kendo yapmaya çalışsan da bu alemde ilerlemenin tek yolu "yolda kalıp, yolun kurallarına uymaktan" geçer !!!


Geçmişte insanlar bana "turnuvalarda nito yapsana, kimse nasıl karşılık vereceğini bilmiyor rahat rahat finale kadar gidersin" derlerdi. 

Açıkçası çok haklılar bu konuda , ama benim "yol"a olan bakış açıma ters düştüğü için bunu kabul etmedim. "Enayilik" olarak düşünebilirsiniz ama buna da basit bir cevabım var "Bana ne" hahahaha...

Kimsenin bilmediği bir şeyi birilerinin önüne koyup yalan yanlış yapmaktansa ve bununla gelecek olan ödül bana bir bilgelik katmayacaksa bana hiç bir faydası olmaz. Geleceğime bir katkısı olmayacağı gibi gelecekte ulaşmaya hedeflediğim noktaya varacağım süreyi de erteler!

Başarılarımdan çok başarısızlıklarım ile daha çok kendi içime dönüp bakabilir, hatalarımdan dersler çıkarabilirim diye düşünüyorum. Bu yüzden de benim Bushido öğretilerine olan saygım ile hayatımda önemli bir noktaya koyduğum "Shibumi" felsefesini bir araya getirmeye çalışıyorum.

Kabaca yazmak gerekirse Bushido ile , bir savaşçı yada kendoka olarak disiplinimi korumaya, önce kendime ve sonrasında rahibime her zaman dürüst olmayı, cesaretimi sonuna kadar göstermeyi ve rakibimi de bu uğurda cesaretlendirmeyi , kalbimi dinleyerek ve kalbimi rakibime sonuna kadar açarak sunmayı amaçlarken. Shibumi ile de, çok ama çok çalışarak emek vermeye çabaladığım Kendo teknikleri ile paralel gitmesini amaçladığım hayat düzenimin mükemmel bir basitliğe ve zarafete doğru ilerlemesini istiyorum. 

Yani, kendi içerisinde disiplinli ve mükemmel diyebileceğimiz bir basitlikte bir Kendo/Hayat yolu arayışı içerisindeyim. Hadi bakalım :)


Bu yazıyı okuyan siz sevgili dostlarım, umarım sizde kendinizi Bushido ile disiplin edebilir ve hayat yolundaki bu uzun macerayı kendi değerlerinize ulaşabilmek kullanabilirsiniz.


Sağlıkla ve her zaman ileriye bakarak kalın.


Saygılarımla 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

2024 Edinburgh Kendo Seminar - Sakın Kaçırmayın !!!

Merhaba Arkadaşlar, Bilen veya araştıran arkadaşlarımızın severek takip ettiği çok keyifli bir kaç blog'tan biri olan '' Kenshi ...