20 Aralık 2018 Perşembe

Yolculuk Devam Ediyor

Merhaba arkadaşlar,

Bir kez daha sizlere bu satırları yazmaktan ötürü hem mutluyum hem de biraz hüzünlüyüm.

Bazılarınız "özgeçmişimi" biliyorsunuz, bazılarınız ise normal olarak bilgi sahibi değil.

17 Mart tarihinin ilk saatlerinde Stuttgart/Almanya'da doğdum. Yüksek öğrenimimi ( Anaokulu ve ilkokulun ilk yıllarını) Almanya'da tamamladım. Ailemin 15 yıllık Almanya serüvenine nokta koyma kararı almasıyla 1984 yıllında İstanbul/Türkiye'ye onlar için temelli dönüş, benim için ise doğduğum topraklardan başka bir ülkeye seyahat başladı.
34 yıllık Türkiye maceram içerisinde çok çok güzel anılarım oldu. Çok çok değerli dostlara sahip oldum. Sevdim ve şanslı biri olarak sevildim.
17 Mart 2003 yılında çok sevdiğim kardeşim Şemseddin (kızlık soyadı Moldibi) ile Kendo'ya adım attık. Gene bir çok dostum ve güzel anılarım oldu.

Türkiye'de Kendo'nun ilk temellerinin kuruluşunu izleme ve gelişimi içinde az da olsa yer alabilme şansını yakaladım. Tek bir kulüpten, 3 şehre yayılmış ve bugün sayılarımız minyonları bulan (bkz. Çılgın Hırsız) bir noktaya geldik. Doğrusu Türkiye'deki Kendo'nun gelişebilmesi için çok daha fazla şey yapabilmeyi çok çok fazla isterdim. Özür dilerim.

Ancak bu 34 yıllık süre zarfı içerisinde çok güzel ve iyi insanlarla tanışma fırsatı da yakaladım en sonunda da hayatımın geri kalanını bir tanesine emanet etmeye karar verdim.

Ezgi - Akın Aşnaz 

Şimdi ise, bunca yılın sonunda hayatımızı daha iyi bir noktaya taşıma amacıyla tekrar yolculuğa başlıyorum.

Bir sonraki durağımız Liverpool/İngiltere !

Ne kadar sürer bu yolculuğumuz bilmiyorum ancak, en az 1 yıl ile süresiz bir dönem için olmasını ümit ediyoruz.

Hayatımızın bu kadar içinde olan Kendo ve Iaido'ya elbette ki, İngiltere'de de devam etmek istiyoruz. Ve şansımıza çevremizde güzel bir kaç kulüp bulma şansına da nail olabildik.

İngiltere'de Kendo camiası aynı Türkiye gibi "Dernek" sistemi ile yönetilmektedir. Yasalarının izin verdiği imkanlar neticesinde bizden farklı olarak sanki bir federasyon gibi yapılanabilme şansları mevcut.

Kendo geçmişi 50 yılın üzerinde bir ülke, doğal olarak yüksek seviyeli kendocu sayısı Türkiye'ye oranla bir hayli fazla görünmektedir.

Liverpool'da maalesef 1 (yazı ile "bir") tane kulüp bulunmaktadır.
Liverpool Kendo kulübü hafta sadece bir gün (çarşamba) kendo çalışmaktadır. Bu çalışma her hangi bir ara vermeden kesintisiz olarak yaklaşık 1,5 saat sürmektedir.

Ancak, eğer kendinize "ben her gün antrenman yapmak istiyorum." derseniz, bunun da sistemi çözülmüş. Neredeyse her gün için yakın çevrelerdeki kulüpler haftanın diğer günlerini almışlar.
Kısacası bir şekilde hep beraber çalışabilmek adına böyle basit bir sisteme gidilmiş.

Ben iki ay önceki gelişimde Manchester Kendo Kulübünü ziyaret edebilme şansını yakalamıştım. Onlar haftada iki gün çalışıyorlar (pazartesi ve salı) ve gerçekten çok dost canlısı bir ekipleri var. Kulüp ciddi anlamda da güçlü diyebilirim. Hali hazırda İngiltere Kendo Milli takımına 3 sporcu vermektedir.

Liverpool Kendo Kulübüne dönecek olursak, şehrin misafirperverliği üyeleri üzerinde çok daha fazla görülmektedir. Son derece nazik ve dost canlısı bir ortam buldum.

Kulübün hocası olan Ware Sensei (4.Dan) çok kibar ve nazik mizaçlı biri. Uzun bir süredir kendo için emek verdiği de ortada.
Dojoya girip eşyalarımı düzenlerken yanıma geldi ve "Kote ve Men'ine bakabilir miyim?" dedi.
Bende saf saf alıp verdim. Eşyalarıma baktı, bana baktı... sonra arkasını dönüp çok yavaş adımlarla benim eşyaları alıp gitti.
Ben de arkasından yetim gibi baktım.
Sonra Kote ve Men'imi hoca tarafında tam ortaya koydu. İnanın bunu hiç beklemiyordum ve çok utandım. Evet Türkiye'de belki bu bize normal gelebilir. Türkiye'de en eski 10 kendocudan biri olmak büyük gurur ve mutluluk veriyor. Haliyle Türkiye'de konumum da buradan çok daha farklı bana göre.
Kendime ait bir dojom olması, benimle kendoya başlayan ve devam eden kulüp üyelerimin oluşu çok farklı bir durum.

Ancak, burada ben dışarıdan gelmiş bir yabancıyım. En azından bana göre böyle.

Ama gördüm ki, benim hakkımda bazı bilgileri varmış. Öncelikle kulüplerinde "Nito"ya başlayan yeni arkadaşlarını gösterdiler. Ona tavsiye vermemi özellikle rica ettiler. (Hmm … uzun bir süredir yapmadığım için çekindim aslında ama arkadaş gerçekten yolun çok çok başındaydı)

"Jodan no kamae" de yapabildiğimi de biliyorlardı. Özellikle ders içinde bu şekilde de kendo yapmamı rica ettiler. (Kafam çorba gibi oldu bir anda)

Ve ders içinde özellikle herkesin benimle de çalışmasını söylemeleri ile kremanın üzerine bir tanecik kiraz da konmuş oldu.

Ne yalan söyliyim, gururum çok okşandı ama ilk çalışmam da bunların hiç birini beklemiyordum.

Elimden geldiğince yapabildiğimin en iyisini yapmaya çalıştım. Umarım bir parça da olsa beklentilerini karşılamışımdır.

Yılın son keikosu olduğu için çok kalabalık olmasından çekiniyordum ama beklediğimden az bir kitle olması beni mutlu etti doğrusu. Zaten hiç ara verilmiyor ve 3'er dakikadan art arda 10 kişiyle ji-keiko yapınca  insan az da olsa yoruluyor.

Kısacası, Liverpool Kendo Kulübünü çok sevdim. Hem sıcak kanlılar hem de çok iyi niyetliler. Umarım bende onlar için elimden ne gelebilirse verebilirim.

Eğer yolunuz Liverpool'a düşerse lütfen bana mesaj attın. Sizlere elimden geleni yapacağıma garanti verebilirim.

Tekrar görüşmek dileği ile dostlar :)









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

2024 Edinburgh Kendo Seminar - Sakın Kaçırmayın !!!

Merhaba Arkadaşlar, Bilen veya araştıran arkadaşlarımızın severek takip ettiği çok keyifli bir kaç blog'tan biri olan '' Kenshi ...