9 Şubat 2012 Perşembe

Merak Edilenler - No:1 Bir Sayı Nasıl Anlaşılır ?

Selam or İyi Akşamlar,

Geçtiğimiz günlerde Kendo'ya yeni başlamış olan bir arkadaşımla sohbetim sırasında kendisinden "Kendo'da neleri merak ediyorsun?" diye talihsiz bir soru sordum.Ve bana bir çok konuda sorusu olduğunu peşpeşe sıralayınca, aslında benzer soruları vakti zamanında önce kendimin sorduğunu fark ettim. Ardından 9 yıllık küçük geçmişim içersinde tanıştığım tüm yeni başlayanlardan duyduğum aynı sorular olduğunu gördüm.
( Ne kadar uzun cümle kurdum..... pff... neyse devam )

Belirli bir sırayı takip etmicem, çünkü belirli bir sırayı takip edersem, kendimi kitap yazıyormuş gibi hissedicem.

"Bir Sayı Nasıl Anlaşılır ?"

Bunu anlamak çok kolay....... eğer 8.Dan sahibiyseniz  :)

Aslında kayıtlardaki doğru tanım şu şekilde ;
Bir müsabaka içindeyken, Hedef noktalarına (Men - Kote - Do - Tsuki) yapacağınız vuruşun ,"Ki-Ken-Tai-icih" olarak gerçekleşmesi ve geçerli vuruşunuzun ardından doğru "Zanshin" yapabilmeniz neticesinde kazanılan sonuçtur.

Yukarıdaki cümle birazcık açıklama istiyor gibi, sırayla açıklamaya çalışayım.

Hedef Noktaları ;
Men     : Kendo'daki en önemli hedef diyebilirim.Rakibinizn başı yani.
Kote     : Rakibinizin el bilekleri.
Do        : Rakibin karın bölgesi. Merak edenler için = her iki yanına da vurabilirsiniz.
Tsuki    : Rakibinizin boğazı !

Ki-Ken-Tai-İchi ;
3 farklı ama önemli unsurun bir arada olması anlamına gelir.Nedir bu 3 önemli unsur ?
Ki : Ruh , bu noktada hemen bir ruh çaırmanız gerekir. Yada kendinizinkini kullanın. Burada sizden istenen içinizdeki cesareti dışa vurmanız, bunu da yapmanın en güzel yolu "kiai" yani bağırmak.
Ken  : Kılıç , Shinai'niz ile yapıcağınız vuruş anlamına gelir.
Tai   :  Vucut / Beden , diğer bir değişle vucudunuzu hareket ettirin ileri veya geri, hangisi gerekirse !

Zanshin ;
Hmmmm...... bunu nasıl açıklayabilirim inanın henüz bilmiyorum.Biraz denicem, umarım olur, hadi bakalım  :)
Tam anlamı ile geçerli bir vuruşun ardından , imkan var ise rakibinizin gerisine, yok ise gelmiş olduğunuz yöne doğru hareket ederek, vuruş esnasındaki kiai'yi sürdürerek, çevrenizdeki her bir kişiye "ben rakibimi kesitm" ifadesini göstermek ve bununla beraber halen tüm dikkatinizin rakip üzerinde olduğunu belirtmenize Zanshin diyebiliriz herhalde....neyse dedim ben.

Zanshin çok farklı şekillerde yapılabiliniyor;
Örneğin kısa bir zanshin diye adlandırılanlar veya uzun süren tipleri , ve aklıma şu an gelmeyen bir sürü şekli var.Bunları ancak ve ancak zaman ve bol tekrar neticesinde öğrenebiliyoruz. Bir kitaba bakarak veya videoyu izleyip "hmmm.. tamam , her "men" vuruşundan sonra sadece bu zanshin yapılır" diyemeyiz.
Men vurduktan sonra ileri giderken farklı, geri giderken farklı,Kote vurduktan sonra bambaşka, Do vuruşları çeşit çeşit, yani onların herbirinde başka zanshinler mevcut. Hatta en değişik olanlardan biri Tsuki vuruşundan sonra kimi kendocuların yaptığı gibi "Shinai'yi yere vurmak" mesela.

Sanırım bunu bende ara ara yapıyorum ve özür dilerim. Yani shinai'nizi asla ve asla yere vurmayın !!!

"Bir Sayı Nasıl Anlaşılır?" sanırım bu soruya verdiğim cevap fazla formal oldu. Ama aslında bunu keşfetmenin en iyi yolu bol bol pratik sanırım.


Saygılarımla

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

2024 Edinburgh Kendo Seminar - Sakın Kaçırmayın !!!

Merhaba Arkadaşlar, Bilen veya araştıran arkadaşlarımızın severek takip ettiği çok keyifli bir kaç blog'tan biri olan '' Kenshi ...