2 Ekim 2021 Cumartesi

Bilgiler Demeti

 Herkese İngiltere'den Selamlar,

"KendoStar International" şirketinde geçen ilk 1 aylık deneyimden sonra , dürüst olmalıyım ki, Kendo içerisinde yer alan bir çok konudan haberim bile yokmuş.

Ama bu durumdan çok utanmaya da gerek olamadığını öğrendim. Çok şükür ... lol

Öncelikle "Kendo" için ekipman sağlayan bir kurumda çalışmanın en büyük artısı çok ciddi bir şekilde malzemeleri anlamaya başlıyorsunuz. (Önceden hiç bir halt bilmiyormuşum cidden)

En basitinden kullandığımız "Shinai" ile ilgili olarak nereden geldiği hangi tür bambudan üretildiğini ve şekillerindeki farklıların sebeplerini anlamaya başladım.

Genelde Shinai konusunda çok seçici olmadım, elime geçen her türlü shinai yi her koşulda hoyratça kullandım. Ancak "Take" nin şekli dolayısıyla kimisinin sadece "Kirikashi" , kimisinin düzenli keiko, kimisinin de "Turnuvalar" için daha uygun şekilde üretildiğini öğrendim. (Gerçi Turnuva için üretilen özel shinai biliyordum ama , Kirikashi için de olacağını aklıma getirmemiştim) ... Her gün yeni bir bilgi :)

Ama asıl olay kesinlikle "Bougu" da gizli.

Andy Fisher, uzun soluklu iş hayatının bilgi birikimini kendi tasarladığı bougularla hayata geçirmiş.

Bu kadar kendo malzemesi sağlayan firmalar içerisinde dünyada sadece 2 firmanın sahibinin veya çalışanları içerisinde kendocu (KendoStar ve e-bogu) bulunmasının avantajı da bu olmalı.

Çünkü, son kullanıcı kendocu olunca haliyle ihtiyacı bilen ve konforu mantıklı bir şekilde kullanabilecek olanda kendo yapan bir şirket sahibi oluyor. Bu yüzden de özellikle Andy ve KendoStar firması "Kendo" yapan çalışanlar tercih etmektedir.

Bana bougular hakkında bilgilere verdiğinde ve özelliklerini ve neyi neden değiştirdiğini anlattığında hayran kaldığımı itiraf etmeliyim.

Bunca zaman içerisinde topu topu 5 bougum oldu. İlk bougum öylesine ağır ve katıydı ki, geriye dönüp baktığımda "Arkadaş ben ne eziyet çekmişim yahu ... hamallık etmişim" diyorum. Eski bougumun "Mendare"leri o kadar uzundu ki, sıraya geçince yanımdakine mutlaka çarpardı. Sonunda All Japan Kendo Federation mantıklı bir karar vermişte, güzel bir boyut ile sınırlandırmış.

Üzücü bir durum ama insanlar bougu alırken öyle mantıklı seçimler yapmıyorlar, ama ülkemiz için maalesef böyle bir bol seçenek imkanı bence yok. Netice TL ile kazanan bir ülkenin evlatları "ben illa kaliteli bougu alacam" deme lüksüne sahip değil.

Ama öte yandan bir çok kişi, bougu almadan önce cidden sorular soruyor ve ciddi anlamda araştırıyor.

Hatta Andy , bilgilendirme amaçlı çok güzel bir video hazırlamış. İlgilenenler için linkini buradan paylaşıyorum ;

"Ultimate Guide to Kendo Bougu"

Kısacası, malzemeler hakkında aklınıza takılan her hangi bir soru olursa www.KendoStar.com sitesine gölünüz rahat bir şekilde mail atabilirsiniz.

Yok ben Kendo hakkında soru sormak istiyorum diyorsanız da, Facebook üzerinden "The Kendo Sho - EARLY ACCESS" grubuna katılarak sorularınızı cuma gününden önce sorarsanız, cuma günü sorunuzun cevabını kolaylıkla alabilirsiniz.

Yakında tekrar görüşmek dileği ile

Saygılarımla  ;)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

2024 Edinburgh Kendo Seminar - Sakın Kaçırmayın !!!

Merhaba Arkadaşlar, Bilen veya araştıran arkadaşlarımızın severek takip ettiği çok keyifli bir kaç blog'tan biri olan '' Kenshi ...