3 Mayıs 2013 Cuma

"Kyo-Ku-Gi-Waku"

Merhaba Arkadaşlar,

Bu sefer ki yazımda sizlere başlıktan da anlayacağınız üzere , anlamadığım birşeylerden bahsedicem.
(İlk okuduğumda "kimbilir ne yazıyor?" diye düşünmüştüm de )

Sonrasindaki cümleyi de okumayı akıl edince anlamlı olabiliecek bir şeyler çıktı ortaya.Merak edenler için hemen yazayım "Tereddüt ettiğimde Süpriz bir şekilde Korkucağıma dair Şüpheleniyorum" !!!    :)

Şaka bir yana, "Kyo-Ku-Gi-Waku" aslında Kendo'daki 4 büyük tehlikeyi bizlere söylemektedir.
Nedir bunlar ;

* Sürpriz
* Korku
* Şüphe
* Tereddüt


Her biri ile ilgili kendi fikirlerimi yazmadan önce , hepsi için ortak olan görüşümü paylaşmak isterim.
Kendo, içinde çok büyük bir dünya ve şu anda anlamaya yetmeyecek kadar çok fikir barındıran bir Disiplin.
Yukarıda saydığım "4 Büyük Tehlike" için ise, sanırım çoooook uzun bir süre de aşamayacağım, ancak belki etkilerini hafifletmek adına çabalayacağım konular.

Gelin bu konulara tek tek bakalım ;


Sürpriz ;

Kendo'nun güzelliklerinden biri de bu olsa gerek sanırım . Bir bilinmezlik , bir gizem, garip bir umut var.
Yapmış olduğunuz karşılaşmayı kazanabilirsiniz de, kaybedebilirsiniz de.
Ancak nasıl ki rakibiniz sizin bir sonraki hamlenizi bilmiyorsa, aynı şey sizin içinde geçerli ( siz eminim ki kendi hamlenizi biliyorsunuzdur, ben burada rakip sizinkini bilmiyordur demek istedim ).
Haliyle karşınızdaki rakip "kapalı bir kutu" gibidir. (Yanda resmi var, vesikalık çektirmemiş)

"Beklenmeyeni beklemek" ... bu bana göre biraz zor bir sonuç. Neticede 10 yıllık Kendo geçmişim içerisinde çok çılgın deneyimlerim olmadı ki  kendi kendime "Göreceğim daha hiçbir numara kalmadı" diyebileyim.
Haliyle her antrenmanda bile yeni şeyleri keşfedebiliyorum. "Sürpriz" önemli bir tehlike belki ama en kötüsü değil.













Korku ;

Kendo içinde nelerden korkarız ?

Kaybetmek ? Kazanmak ? Utanmak ? Bilmediğimiz  teknikler ? Bildiğimiz teknikler ? .... höh çok şey var bee.
Ben kendi adıma hocalarımın önünde tüm çabamı gösterememekten çok korkuyorum. Sanırım bu korku yüzünden bugün neredeyse 1 yıla yakın bir süredir omuz sakatlığımı çekiyorum.

Kendi korkunuzu bulun ve üstüne gidin. Kaçacak pek bir yer yok, o yüzden erkenden yüzleşin.



Şüphe ;

Bu ne yaa ?!?!?!? Bunu nasıl açıklarım bilemedim... eee.. heh , buldum galiba  :)
Ne zaman "Şüphe" ederiz ?  ... sanırım buna farklı bir bakış açısıyla yaklaşıcam kusura bakmayın. Örneğin ;
Takım maçına çıkıyorsunuz ve 1. kişisiniz, karşınızda hiç tanımadığınız ancak iri kıyım bir rakip var ! .. hah. işte şimdi şüphe edebilirsiniz. "Lan ... neden ilk ben ölüyorum? " diye  :)     ... olmadı mı ?

Şüphe, Kendo yaparken size belki de en büyük kötülüklerden birini yaptırtır ; "Kararsız" bıraktırır !
Kararınızdan emin olmazsanız zaten ne yaparsanız yapın sonucundan büyük bir başarı beklemeyin. Kendo'nun bize kazandırmaya yardımcı olduğu konuların belki de başında "karar alabilme" yer almaktadır. Şüpheniz varsa , aldığınız kararın gücü ve netliği bir hayli zayıflar.



Tereddüt ;

Soru : " Tereddüt edersem ne olur ? "
Cevaplar : "Men olur" , "Kote olur" , "Do olur" hatta inanmazsınız ama "Tsuki bile olur".

Haliye yukarıdaki sorunun cevaplarından anlayacağınız üzere sonuç bir hayli net.
Hangi tekniği yapmak isterseniz isteyin Tereddüt ettiğiniz anda rakibin shinai'sinin soğuk nefesini (rüzgarıda olabilir bu ) uygun bir yerinizde ( men, kote,do ve tsuki tabi ) hissedeceksiniz.

Bir önceki "Şüphe" başlığında da dediğim gibi "Karar alabilme" her zaman en önemli konulardan biri olabilir , ancak diğer bir yandan o kararı sonuna kadar uygulayabilmekte ayrı bir önem taşımaktadır.



Yazılarımı okuduğunuz için teşekkür ederim.  :)

Saygılarımla





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

2024 Edinburgh Kendo Seminar - Sakın Kaçırmayın !!!

Merhaba Arkadaşlar, Bilen veya araştıran arkadaşlarımızın severek takip ettiği çok keyifli bir kaç blog'tan biri olan '' Kenshi ...